[i5o7]                                                DE LA VILLE
places de vostre jurisdiction ad ce faire acouslumez; et tellement y faictes que nul n'en puisse pretendre cause d'ignorance, et que à vostre faulte aucun ou aucuns se puissent excuser qu'il ne soit venu à leur congnoissance, ouquel cas nous en prendrons à vous : pour quoy gardez bien, sur tant que craignez à nous desobeyr, d'y faire faulte, le tout selon et en ensui­vant la teneur de nosd. lettres.
«Donné à Lyon le xxvn°jour de Juillet.?)
Ainsi signé : LOYS.
Robertet.
Coppie desd, lettres patentes ").
18 juillet.
"LOYS, par la grace de Dieu, roy de France, au Prevost de Paris ou à son lieutenant, salut et dilec­tion.
tt Comme pour la seureté et conservation de nostre royaulme et obvier aux mauvaises et dampnées entre-prinses que aucuns ennemis et malveillans de nous et de nostred. Royaulme pourroyent fere à l'encontre d'iceluy, nous ayons par l'advys et deliberation des princes et s™ de nostre sang et lignage, gens de nostre Conseil et plusieurs autres bons et grans personnaiges, deliberé, conclud et ordonné mettre suz une bonne et grosse force, tant de gens de pié que de cheval; et avec ce convoquer, appeller, assembler et mettre suz tous noz bons, vrays et loyaulx sub­jectz, tant noblesqueautres,tenansdenousen fief et arrierefief.
"A ces causes voulons, vous mandons et trés es­troictement enjoignons que vous faictes incontinant crier et publier à son de trompe et cry publique, par tous les lieux, villes, places et chasteaux de vostre jurisdiction, le ban et arriereban, en faisant et fai­sant faire exprès commandement de par nous à tous nobles, barons, chevaliers, escuyers et autres, de quelque estat, qualité ou condicion qu'ilz soyent en vostred. bailliage et jurisdiction, tenans de nous en fief et arrierefief, comme dit est, exemps et non exemps, que : sur peine de privation et commise de leurs fiefz, d'estre reputez desloyaulx envers nous et la couronne de France, ilz se mettent en armes et soyent, toutes excusacions Cessans, aulieu le plus commode que àdviserez en vostred. jurisdiction; et par la cryée et commandement que leur ferez, par
DE PARIS.
137
vous sera ordonné le dixfflejour de Septembre prochain venant, montez, armez et acompaignez souffisam-ment chascun selon son estat et qu'il est tenu d'estre par la nature de son fief, pour nous servir à'la tui­tion et deffence de nostred. Royaulme, ainsi que par nous leur sera ordonné.
"Et si aucuns desd, nobles ou autres tenans de nous en fief ou arrierefief, comme dit est, sont ou estoient refusans, delayans ou negligens d'eulx mettre suz et eulx rendre auxd, lieux et jour, montez et armez ainsi que dessus est dit : prenez, arrestez, saisissez ef mettre en nostre main tous leurs fiefz et arrierefiefz sans leur en faire aucune delivrance, non obstans quelzconques mandemens de gardes de forteresses, de garnisons ou autres excusations frivolles. De ce faire vous avons donné et donnons povoir, aucto­rité, commission et mandement especial; mandons et commandons à tous noz justiciers et subjectz que à vous en ce faisant obéissent et entendent diligem­ment : car tel est nostre plaisir.
"Donné à Lion le xviii0 jour de Juillet, l'an de grace mil v° et sept, et de nostre regne le dixiesme."
Ainsi signé : "Par le Roy, monsr le cardinal d'Amboise, Legat en France, Vous(2) et autres pre­sens,"
Robertet.
Et sellées en simple queue et cyre jaulne.
Ensuit le cry sur ce fait.
1 2 août. "Soit cryé et publié à son de trompe par les car­refours de Paris :
"De par le Roy nostre sire, et monsr le Prevost de Paris.
"Veues les lettres patentes du Roy nostre sc don­nées à Lyon le xviii0 jour de Juillet derrenier passé, desquelles la teneur s'eusuit :
"LOYS, etc.
"Pour consideration du contenu esquelles lettres, l'en fait exprès commandement de par le Roy nos­tred. sr et mond. sr le Prevost de Paris à tous nobles, barons, chevaliers, escuyers et autres de quelque estat, qualité ou condicion qu'ilz soyent, tenans en fief et arrierefief en la Prevosté et Viconte de Paris, exemps et non exemps, que : sur peine de priva­tion et commise de leurs fiefz, d'estre reputez des-
C Autre rubrique en marge : Coppie des lettres patentes touchant le cry de ban et arriereban. W Sur la signilication de Vous en cet emploi, voy. page 113, note 1.
18